Saturday, March 26, 2011

orienteering

pada hari Rabu, 23hb Mac 2011 kelas kami mengadakan kelas orienteering bertempat di belakang kolam renang berhampiran tempat wall climbing. permulaan hari kami agak lewat kerana kesilapan teknikal lewat meminjam dan mengambil kompas. perkara yang lebih mendukacitakan kami adalah disebabkan kelewatan kami, markah penilaian outdoor ditolak. hmmmph..., ;( xpelah, kami dah mencuba yang terbaik.
kembali pada kelas kami, kelas bermula pada jam 915 pagi. 45 minit kami lewat. kelas dimulakan dengan sesi briefing oleh en zainal mengenai kompas. kami diajar mengenal kompas, nama2 dan fungsi pada kompas dan jenis2 kompas. selepas itu, kami diajar mencari bearing arah yang hendak dituju. lebih kurang setengah jam, kami diberi tugasan yang seterusnya..
kami dibahagi kepada 7 buah kumpulan dan setiap kumpulan perlu menyediakan point2 orienteering disekitar kawasan yang ditetapkan. kami bertukar2 point dari kumpulan lain dan mencari setiap point tersebut. alhamdulillah, semuanya berjaya mencari point2 tersebut.
kelas kami tamat awal pada jam 12 tengah hari. minggu depan kami ada satu lagi kelas iaitu low rope course. kami akan cuba lakukan yang terbaik dan berjanji tidak datang lewat ke kelas lagi.

No comments:

Post a Comment